Wednesday, 30 March 2011

hari nie saya telah belajar tentang zina hati,mata,lisan aku nak share la sikt ngn korang semua :)

bismillahirahmanirahim



ZINA MATA
                                                               
Zinanya mata adalah melihat [sesuatu], zinanya lisan adalah mengucapkan [sesuatu], zinanya hati adalah mengharap dan menginginkan [sesuatu], sedangkan alat kelamin membenarkan atau mendustakan itu [semua]. … (HR Bukhari & Muslim)

 Jadi, “sesuatu” yang hendaknya kita hindari itu adalah yang mengarah pada hubungan kelamin. Inilah yang dimaksud dengan “sedangkan alat kelamin membenarkan atau mendustakan itu [semua]“.        
       contoh mcm nie eh? = melihat nonmuhrim bukan nya [zina mata] . Yang tergolong dengan zina mata ialah (berzina dengan mata) adalah melihat dengan syahwat.
misalnya:melihat wanita yg seksi-seksi,mengendap pompuan mndi,ataupun benda-benda yg tidak sepatutnya yg kita lihat . ingat !!! jgn sesekali kitamelakukan ZINA MATA INI :) .                                                      
                     
 ZINA LISAN 
      Secara demikian pula, menyampaikan kata-kata mesra kepada GF AN BF KAMU bukanlah tergolong “zina lisan”.    bukanlah tergolong “zina lisan”. yang tergolong nyerr {zina lisan } ni adalah yang desertai dengan nafsu birrahi .
contoh: kepada sang kekasih, “Aku ingin sekali meletakkan mulutku ke mulutmu berpagutan dalam ciuman.”  jadi berpada-pada lah ketika menulis surat cinta. dansebagainya:)   

ZINA HATI       
kalau macam kita merindukan seseorang bukan lah ZINA HATI .zinz hati nie mcm kita berzina di hati kita adalah mengharapkan dan  menginginkan  pemenuhan nafsu birrahi.
contoh:''kalau aku ergie tempat kerjanya kalau tiada orang.siapa tahu dia mhu ajak (fhm-fhm je la yer) .:) jadi jgn melakukan ini . 

                                       

0 comments:

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com