Monday, 18 April 2011

sahabat ( ^^ )

 asalamuaalaikum,
                                         bermula lah cerita ku tentang SAHABAT. sahabat tuh..macam kawan lha..mereka memang wujud , memang ada di depan mata dan die sekelilling kita . tapi kan? ada segeliintir para sahabat nie yang memang baik di depan mata tetapi byla jah kat blakang bukan main di kutok agie.. memang pekara ni berlaku dekat aku ... haha  tkde kot.. memain je uh..
haaA. korang nak tahu tak apa maksud kawan makan kawan?


pertama :  mereka nie tidak jujur,apabila anda dalam kesenangan, mereka akan membuntuti anda ke mana saja anda pergi dan mereka juga akan buat apa saja untuk anda asalkan anda turuti kemahuan mereka tidak kira kemahuan apa pun. Saya bagi contoh, duit. Mereka berkawan dengan anda disebabkan duit.bukan nya nak kawan tapi nak duit, apaker tak faham ahh aku..(ayat kat atas uh nak skema ) 




kedua:mereka ada hasrat dengki dgn apa yg korang ader.Mereka tidak senang dengan apa yang anda miliki. Mereka anggap anda seorang yang lebih superior dari mereka dan mereka akan bermuka muka di depan anda tetapi apabila mereka di belakang anda, mereka akan mengutuk dan mencaci anda di luar pengetahuan anda sendiri. AKU  telah hadapi benda ini berkali kali.


ketiga:Hasutan. Mereka ini terlalu taksub menghasut orang lain untuk membenci kita walaupun kita tidak berbuat apa-apa.


keempat:tikam belakang kawan . macam die nieh suke buruk2 kan kawan die .. 


( yang tu jelhaaa aku tahu .. haha . aku harap kaw orang semuaaaA JANGAN wat cm nie kat korang punya fwen ehhh? anggap jer diowang uh mcm kakak ker abng ker apa2 je lah kan .. yang penting kawan mesti happy , don wat gado-gado wat sayang-sayang . ehhhh? tolong lah die kalau dlam kesusahan ke ape ker. eh?? okeyh okeyh . aku tau koran semua baik.. tapi ikot ckap aku . haha . )


*asalamuaalaikum*

0 comments:

 
Get More Blogger Layouts At Hotlayouts2u.com